Chiptuning neboli optimalizace výkonu automobilu je navýšení výkonu motoru pomocí softwarové úpravy řídící jednotky v automobilu. Softwarovou úpravou řídící jednotky se optimálně nastaví parametry vstřikování, poměr vzduchu a paliva, délka vstřiku, tlak turba, množství paliva, rychlost reakce na plynový pedál a také omezovač kroutícího momentu. Všechny tyto úpravy se provádí pouze softwarově. Neprovádí se žádný mechanický zásah do motoru a řídící jednotky.
Pomocí chiptuningu můžete dosáhnout:
- Nárůst výkonu 6-10% točivého momentu a 10-14% u atm. motorů
- Nárůst výkonu a točivého momentu o 20-35% u přeplňovaných motorů
- Zvýšení točivého momentu v nízkém a středním rozsahu otáček
- Zachování či snížení spotřeby pohonných hmot o 8-18 %
- Zachování limitu čistoty výfukových plynů
Při výrobě automobilu je motor nastaven pro podmínky běžného provozu s ohledem na emise, spotřebu paliva, výkon a řadu dalších faktorů. Motor je tedy z výroby připraven na běžnou jízku, ale skrývá v sobě značné rezervy. Chiptuning tyto rezervy využije a tím zvýší výkon a točivý moment automobilu.
Další služby SW úprav:
- Řešení problénů s FAP / DPF
- Startovací dávky - SW řešení při potížích se starty u zahřátého vozidla
- EGR - řešení problémů - SW vypnutí podtlakových i elektronických EGR ventilů
- Klapky sání - SW vypnutí výřivých klapek sání /určeno pro koncern, Mercedes a Opel/
- Omezovače rychlosti - vypnutí nebo posunutí omezovače rychlosti, nastavení omezovače
- Startovací dávky - SW řešení při potížích se starty u zahřátého vozidla
- EGR - řešení problémů - SW vypnutí podtlakových i elektronických EGR ventilů
- Klapky sání - SW vypnutí výřivých klapek sání /určeno pro koncern, Mercedes a Opel/
- Kontrola software - porovnání stávajícího SW s originálem. Určení zda je danný SW korektní a určený pro danný automobil
Jak to u nás chodí?
Náš servisní technik si poslechne vaše požadavky a očekávání, ukáže vám možnosti vašeho automobilu. Seznámí vás se záručními podmínkami a délkou úpravy vaše automobilu.
Před samotným chitunigem provedeme celkovou diagnostiku vozidla.
Z řídící jednotky vašeho automobilu načteme původní software přes zásuvku OSB. Původní software automobilu zálohujeme pro další případné použití.
Ke každé úpravě vozidla přistupujeme vždy individuálně. Software je upravován přímo individuálně pro vaše vozidlo vzhledem ke stáří vozidla, k ujetým kilometrům a požadavkům zákazníka.
Upravený software se nahraje do řídící jednotky automobilu stejně jako při načtení.
Před předáním vozidla provedeme opět diagnostiku automobilu a jízdní zkoušku.
Záruka
Při předání vozidla Vám vystavíme záruční list na řídící jednotku a upravený software. Délka záruky je 24 měsíců.
Referenční vozy
Audi A4 B8,8K2 ( 11/07 - ) 2,0 TFSI 132kW
- Před úpravou: Výkon 132 kW, kroutící moment 320 Nm
- Po úpravě: Výkon 158 kW, kroutící moment 384 Nm
- Rozdíl: 26kW, 64Nm
Audi A8 D3,4E ( 10/02 – 07/10 ) 4,0 TDI 202 kW
- Před úpravou: Výkon 202 kW, kroutící moment 650 Nm
- Po úpravě: Výkon 242 kW, kroutící moment 780 Nm
- Rozdíl: 40kW, 130Nm
BMW 5er E60/E61 ( 07/03 - ) 2,5 525d 130kW
- Před úpravou: Výkon 130 kW, kroutící moment 400 Nm
- Po úpravě: Výkon 158 kW, kroutící moment 480 Nm
- Rozdíl: 28kW, 80Nm
Ford Focus III ( 4/2011 – ) 2,0 TDCI 103 kW
- Před úpravou: Výkon 103 kW, kroutící moment 320 Nm
- Po úpravě: Výkon 124 kW, kroutící moment 384 Nm
- Rozdíl: 21kW, 64Nm
Hyundai IX35 ( 1/2010 - ) 2,0D-CVVT VIS
- Před úpravou: Výkon 120 kW, kroutící moment 194 Nm
- Po úpravě: Výkon 132 kW, kroutící moment 220 Nm
- Rozdíl: 12kW, 26Nm
Opel Insignia ( 7/2008 - ) 2,8 V6 turbo Evotec 191kW
- Před úpravou: Výkon 191 kW, kroutící moment 350 Nm
- Po úpravě: Výkon 230 kW, kroutící moment 420 Nm
- Rozdíl: 39kW, 70Nm
Škoda Superb II ( 3/2008 - ) 2,0 TDi 103kW
- Před úpravou: Výkon 103 kW, kroutící moment 320 Nm
- Po úpravě: Výkon 125 kW, kroutící moment 390 Nm
- Rozdíl: 22kW, 70Nm
Škoda Octavia II Facelift ( 10/2008-11/2012) 1,8 TSi 118kW
- Před úpravou: Výkon 118 kW, kroutící moment 250 Nm
- Po úpravě: Výkon 148 kW, kroutící moment 310 Nm
- Rozdíl: 30kW, 60Nm
VW Golf (10/2008 – 09/2012 ) 1,4 TSI 118kW
- Před úpravou: Výkon 118 kW, kroutící moment 240 Nm
- Po úpravě: Výkon 142 kW, kroutící moment 288 Nm
- Rozdíl: 24kW, 48Nm
Passat B7 ( 08/2010- ) 2,0 TDi 103Kw
- Před úpravou: Výkon 103 kW, kroutící moment 320 Nm
- Po úpravě: Výkon 124 kW, kroutící moment 384 Nm
- Rozdíl: 21kW, 64Nm
Pro cenovou nabídku zvýšení výkonu vašeho vozu pište na nebo volejte na 733 373 188.