Právo občana na reklamaci vadného zboží
Vyskytuje-li se u koupeného zboží vada, má občan právo tuto vadu reklamovat. Za vadu nelze považovat změnu zboží, která vznikla v průběhu záruční doby v důsledku jeho:
Kde občan reklamaci uplatňuje
Reklamaci občan uplatňuje přímo na ČS
Lhůty pro uplatnění reklamace
Občan je povinen uplatnit reklamaci ihned, jakmile se vada objevila. U potravin je záruční doba 8 dní (pokud není na obalu uvedeno jinak), u ostatního zboří je záruční doba 24 měsíců, pokud není v záručním listě uvedena doba delší
Odstranitelné vady
Za odstranitelné vady se považují vady, které lze beze zbytku odstranit a jejich výskytem ani odstraňováním neutrpí vzhled a kvalita zboží. Pokud zboží nebylo použito, má občan právo výměny výrobku, nebo má právo na odstranění závady.
Neodstranitelné vady
Za neodstranitelné vady se považují takové vady, které nelze beze zbytku odstranit a jejich výskytem a odstraňováním by utrpěl vzhled a kvalita zboží. Jde-li o neodstranitelnou vadu, má právo na:
Vady množství
Občan musí tuto reklamaci učinit ihned po koupi. Dodatečné reklamace nebudou uznány.
Reklamace PHM
Občan při reklamaci PHM musí doložit účtenkou o koupi PHM, dále musí uvést:
a) datum a čas odběru
b) množství a druh odebrané PHM
c) přibližné množství PHL v nádrži před plněním
d) typ vozidla, registrační značku a počet ujetých km
Občan předloží na ČS platnou účtenku a vzorek z nádrže vozidla. Množství vzorku je min.1 lt, a musí být předložen nejpozději do 7 dnů od odběru předmětné PHL. Vzorek musí být řádně označen druhem pohonné hmoty, datem a místem odběru.V případě vozidla v servisu předloží občan písemné stanovisko servisu k příčině závady.
V případě reklama LPG zajistí majitel ČS odběr vzorku a posouzení kvality ve spolupráci s dodavatelem.
Reklamační řád vypracován v souladu se zákonem č. 40/1964 Sb., občanským zákoníkem a zákonem č.634/1922 Sb., o ochraně spotřebitele.
V Kocourovci dne 18.8.2010
Ing. Karel Lammel
/jednatel společnosti/